czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Instrukcja korzystania z BIP  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Urząd Marszałkowski
 Drukuj informację

Data wprowadzenia: 2008-11-25 10:54:38

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

 

 
Ewa Alchimowicz
Telefon: 89 767-79-30,
Sekretariat Starostwa: 89 767-79-00
pokój nr 211
E-mail: alchimowicz.ewa@powiatlidzbarski.pl


Dni i godziny przyjęć interesantów:

Czwartek w godzinach: 8.00 - 14.00

Zadania:
  1. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów.
  2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
     
INFORMACJE DLA KONSUMENTÓW
 
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi
Wzory pism dla Konsumentów dotyczące umów zawartych do 24.12.2014 r., obowiązujące do 24.12.2016 r.
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
 
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt  niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) - ustawa
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.)ustawa
 Wzory pism dla Konsumentów dotyczące umów zawartych od 25.12.2014 r.
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór reklamacyjny dotyczący usług
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
 
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827) - ustawa
Vademecum konsumenta - Vademecum
Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców - Przepisy


Doradzamy wysyłać wszelkie pisma/przesyłki do przedsiębiorców listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Taka forma nadania nie jest wymagana, jednak w przypadku ewentualnego sporu z przedsiębiorcą bardziej zabezpiecza pozycję Konsumenta. Konsument powinien pamiętać, że w takiej sytuacji to właśnie on – kupujący, musi udowodnić, że złożył swoje oświadczenie woli przedsiębiorcy we właściwym terminie.
SPECJALISTYCZNE PORADNICTWO KONSUMENCKIE

Dostawy energii i gazu

Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki pomoże w przypadku problemów związanych z dostawa energii elektrycznej lub gazu.

www.ure.gov.pl - dział „Punkt informacyjny”
Telefon:
(58) 350 71 01 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 244 26 36


Usługi telekomunikacyjne i pocztowe

Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela pomocy w sprawach usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

www.cik.uke.gov.pl
Telefon:
(89) 533-35-22 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 534 91 74
801 900 853


Usługi bankowe

Bankowy Arbitraż Konsumencki rozstrzyga spory pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta (pozasądowe postępowanie rozjemcze)

www.zbp.pl - dział „Dla Klientów”
Telefon:
(0-22) 48 68 400
 Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe_w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyla informację: Anna Drozdowska Data wytworzenia informacji: 2008-11-25 10:54:38
Osoba, która odpowiada za treść: Anna Drozdowska Data udostępnienia informacji: 2008-11-25 10:54:42
Wprowadził informację do BIP: Łukasz Rynkiewicz Artykuł był wyświetlony: 5724
Osoba, która zmieniła informację: Redaktor Serwisu Data aktualizacji informacji: 2015-12-28 11:42:00
Zobacz zmiany w rejestrze zmian »


Uprzejmie informujemy, iż jest to wersja archiwalna Biuletynu Informacji Publicznej.
Zamknij